Skip to main content

ساخت منو برای ربات تلگرام | ساخت دکمه ربات تلگرام

ما قبلاً درمورد اینکه چطور میتوانید بدون برنامه نویسی، یک ربات جذاب برای خودتان بسازید، مفصل آموزش داده ایم. بعد از ساخت ربات تلگرام تان، می توانید برای آن دکمه بگذارید.

یکی از جذاب ترین ویژگی های تلگرام، ساختن منو یا دکمه ها برای ربات های تلگرام است؛ که البته به آنها کیبورد هم گفته می شود.

در تلگرام دو نوع دکمه (از لحاظ ظاهری) وجود دارد. دکمه ساده و دکمه شیشه ای که عکس هر کدام را در زیر می توانید مشاهده نمایید.
کیبورد های ساده در انتهای صفحه چت نمایش داده می شوند.
کیبورد های شیشه ای به پست ها چسبیده هستند و با فوروارد کردن آنها برای دیگران قابل نمایش هستند (البته درصورتی که دکمه ها از نوع لینک باشند).

در هر ربات به صورت همزمان، امکان نمایش بیشتر از یک کیبورد ساده وجود ندارد.

در این پست شیوه ساخت دکمه ساده برای کاربردهای مختلف، به صورت تصویری و ویدیو آموزش داده می شود.

کیبورد ساده
کیبورد ساده (ساخته شده در این آموزش)

نحوه ساخت دکمه یا منو برای ربات تلگرام

اگر هنوز عضو سون بات نیستید، همین حالا به صورت کاملاً رایگان عضو شوید؛ تا بتوانید بعد از مطالعه این آموزش منو ربات تلگرام خود را بسازید. بعد از ورود به پنل کاربری خود در 7bot و ساخت ربات خود یا ساخت ربات تلگرام بصورت رایگان می توانید خیلی سریع و آسان دکمه های پیشرفته برای ربات خود بسازید.

همچنین اگر به زبانهای برنامه نویسی تسلط دارید، برنامه نویسی ربات تلگرام با PHP را بخوانید.

کافی است وارد پنل سون بات شوید و از امکانات رایگان آن برای ساخت دکمه یا منو برای ربات تلگرام تان استفاده کنید. استفاده از رباتسازها مانند سون بات یکی از راحت ترین راهها بری ساخت دکمه برای ربات است.

ویدیو آموزش ساخت ربات تلگرام رایگان

انواع منو یا دکمه

می توانید برای یک ربات تلگرام، دکمه های مختلف با کاربردهای متفاوتی ایجاد کنید. انواع دکمه هایی که در حال حاضر با رباتساز سون بات می توان ساخت، سه نوع هستند.

  1. دکمه ساده
  2. دکمه جستجوگر
  3. دکمه نمایش محتوا

1- ساخت منو یا دکمه ساده برای ربات تلگرام

همانطور که گفتیم، شما تا الان ربات تلگرام خود را ساخته اید و قصد دارید برای ربات خود دکمه بسازید و ربات تان را جذاب تر کنید.

درمورد دکمه ساده باید بگوییم، جزو پرکاربرد ترین دکمه های مورد استفاده در تلگرام است. این دکمه می تواند یک پاسخ به صورت متن، عکس، ویدیو، ویس و یا فایل ارسال کند.

نمونه یک دکمه ساده ربات تلگرام
نمونه یک دکمه ساده ربات تلگرام؛ دکمه ارتباط با ما، یک دکمه ساده است.

شما بعنوان ادمین ربات، تنظیمات این دکمه را انجام می دهید. کاربری که وارد ربات تلگرام شما شود و دکمه را بزند، ربات تلگرام فوراً پاسخ تنظیم شده را به کاربر نشان می دهد و کاربر، پاسخ ربات را مشاهده خواهد کرد.

ساخت دکمه ساده (تک پاسخ)
ساخت دکمه ساده (تک پاسخ) از طریق پنل 7bot

2- ساخت منو یا دکمه جستجوگر برای ربات تلگرام

اگر قصد ایجاد قابلیت جستجو در ربات خود را دارید، این نوع دکمه بسیار کاربردی خواهد بود.
شیوه کار دکمه جستجوگر به این صورت است : بعد از انتخاب آن توسط کاربر، ربات از کاربر می خواهد که عبارت مورد نظر برای جستجو در ربات را ارسال کند. پس از آن، ربات در بین محتوای ربات جستجو کرده لیست نتایج یافت شده را به صورت صفحه بندی شده به کاربر نمایش می دهد.

کاربر برای نمایش کامل هر کدام از محتواها، می تواند روی دستور نمایش داده شده کلیک کند؛ تا محتوا را ببیند. در ادامه همین مطلب شیوه ایجاد محتوا نمایش داده خواهد شد.

نمونه دکمه جستجوگر در ربات تلگرام
نمونه دکمه جستجوگر در ربات تلگرام

شما بعنوان ادمین ربات، با استفاده از پنل رباتساز 7bot، می توانید دکمه جستجوگر برای ربات تلگرام تان بسازید.

ساخت دکمه جستجو گر
ساخت دکمه جستجو گر

3- ساخت منو یا دکمه نمایش محتوا

دکمه نمایش محتوا، دقیقاً مانند دسته بندی محتوای ربات عمل می کند. پس از انتخاب این دکمه توسط کاربر، محتواهایی که شامل موضوع انتخاب شده باشند، به صورت دسته بندی شده نمایش داده خواهند شد.

برای مثال اگر قصد دارید یک ربات دانلود کتاب بسازید، تمام کتاب های خود را در بخش ایجاد ایجاد محتوا، ثبت کنید. سپس یک دکمه نمایش محتوا با عنوان کتاب ها بسازید. حال کاربران با این دکمه، لیست تمام محتواهای شما را مشاهده خواهند کرد.

کاربرد دکمه نمایش محتوا
کاربرد دکمه نمایش محتوا

کار ساخت دکمه نمایش محتوا نیز به سادگی، از طریق پنل 7bot قابل انجام است.

ساخت دکمه نمایش محتوا
ساخت دکمه نمایش محتوا

ایجاد محتوا برای ربات تلگرام

اگر وارد پنل سون بات شده باشید و از بخش ساخت کیبورد استفاده کرده باشید؛ حتماً کلمه محتوا را در بخش های مختلف دیده اید.

محتوای ربات شما می تواند شامل هر چیزی باشد؛ متن، عکس، ویدیو، ویس و فایل. هرچیزی که قصد ارسال به کاربران ربات خود دارید را می توانید در بخش محتوا ثبت کنید.

برای ساخت محتوا به قسمت “محتوا” بروید و سپس روی گزینه “ایجاد محتوا” کلیک کنید.

ساخت محتوا برای ربات تلگرام
ساخت محتوا برای ربات تلگرام

حال می توانید متن، عکس، ویدیو، ویس و فایل مورد نظر خود را وارد نمایید و برای ربات تلگرام تان، محتوا داشته باشید. برای دسته بندی آسان محتوای خود میتوانید از #هشتگ ها استفاده کنید.

برای مثال اگر قصد ساخت ربات کتابخانه دارید، می توانید فایل هر کتاب و توضیحات آنرا را به صورت یک محتوا ایجاد کنید؛ تا با استفاده از دکمه های جستجوگر و نمایش محتوا آنرا به کاربران ربات نمایش دهید.

ساخت انواع محتوا برای ربات تلگرام
ساخت انواع محتوا برای ربات تلگرام

نتیجه گیری

در این مقاله، آموزش ساخت منو یا دکمه برای ربات تلگرام داده شد. سعی کنید تا یک منوی جذاب و کاربردی برای ربات تلگرام خود بسازید. قطعاً شما می توانید از سایر گزینه های موجود در پنل 7bot استفاده کنید و متناسب با نیاز خود منوی مورد نظر خود را توسعه دهید.

شما به همین شیوه آموزش داده شده، در پنل می توانید بی نهایت منوی ساده و تو در تو بسازید؛ تا کاربر با وارد شدن به هرکدام از آنها منوی جدید را مشاهده نماید.

5 thoughts to “ساخت منو برای ربات تلگرام | ساخت دکمه ربات تلگرام”

    1. وقت بخیر دوست عزیز ، این آموزش ساخت منو ساده و جستجوگر و دکمه نمایش محتوا برای ربات تلگرام هست. برای ساخت یک پست با دکمه های شیشه ای میتونید از ربات هایی که برای این کار ساخته شده اند استفاده کنید. کار ساده ای هست

  1. من یه ربات ساختم بعد از این که استارت می‌زنم پیام عضویت تو کانالم میاد بعد که عضو میشی دوباره استارت رو میزنم باز همون پیام میاد و این یه باگ بزرگه کلید هم تو سایت می‌سازم میزنه ثبت شد میرم تو ربات میبینم خبری نیس⁦☹️⁩

    1. دوست عزیز برای استفاده از قابلیت جوین اجباری حتما ربات خود را ادمین کانال مورد نظر کنید تا امکان تشخیص عضویت کاربران در کانال فرآهم شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *