Skip to main content

ربات تلگرام (بات تلگرام) چیست و چطور از آن درآمد کسب کنیم؟

در این مقاله درباره ربات تلگرام و معنی بات تلگرام، نحوه کارکرد آن و همینطور API ربات و نحوه کسب درآمد از ربات تلگرام صحبت می کنیم. تا انتهای این مقاله، با سون بات همراه باشید تا دقیقاً بدانید که ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام یا بات تلگرام (به انگلیسی Telegram Bot ) برنامه های شخص ثالثی هستند که در داخل تلگرام اجرا می شوند. کاربران می توانند با ارسال پیام ها ، دستورات و درخواست های داخلی با ربات ها ارتباط برقرار کنند. توسعه دهندگان ، ربات خود را با استفاده از درخواست های HTTPS به Bot API تلگرام کنترل می کنند.

تعریف ربات تلگرام در سایت رسمی تلگرام

(توسعه دهندگان به معنای برنامه نویس و سازنده ربات)

به زبان ساده تر : ربات تلگرام یک ماشین است که طوری برنامه ریزی می شود تا با هر فعالیت کاربر ، یک واکنش نشان دهد. مثلاً یک ربات مترجم زبان انگلیسی طوری طراحی می شود تا با نوشتن هر کلمه ، معنی آنرا برای کاربر بفرستد.

ربات های زیادی برنامه نویسی شده است ؛ مثلاً ربات هایی برای دانلود پست، استوری و عکس پروفایل اینستاگرام ، همچنین ربات های دانلود از یوتیوب و …

ربات تلگرام چیست؟

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که معنی ربات تلگرام یا بات تلگرام چیست، باید بدانید که :
ربات تلگرام که در انگلیسی بصورت Telegram Bot نوشته می شود، بات تلگرام هم گفته می شود.

ویژگی استثنایی تلگرام که آن را نسبت به سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان متمایز کرده است، امکان برنامه نویسی و استفاده از ربات‌هاست. ربات تلگرام ابزار بسیار کارآمدی برای ارسال اطلاعات از هر ناحیه‌ی قابل اتصال به هر منطقه‌ی مورد نیاز است.

ربات تلگرام برنامه‌ای است که می‌توانید به مانند یک مخاطب با آن گفتگو کرده و علاوه بر آن عملکردهای ویژه‌ای را به نمایش بگذارد. ربات‌ها وظایف از پیش تعیین شده‌ای را به صورت مستقل و بدون درگیری کاربر انجام می‌دهند. دامنه‌ی کارهای یک بات تلگرام همان کارهایی است که یک مخاطب واقعی در فضای این پیام رسان قادر به انجام است. این ربات‌ها قادرند به صورت خودکار یا با ارسال فرمان انواع متن، تصویر، ویدئو و فایل را با شما به اشتراک بگذارند.

مهمترین ویژگی این ربات‌ها امکان دریافت دستورات از سوی کاربر در یک صفحه گفتگوی تلگرام است. اطلاعات موجود در ربات‌ها نیز مانند سایر داده‌های تلگرام در فضای ابری داخلی نگهداری می‌شود و شما در هر زمان امکان دستیابی به این اطلاعات را خواهید داشت.

عموما ربات‌های تلگرامی خصوصی نیستند و کاربران می‌توانند به صورت آزادانه از آن‌ها استفاده کنند اما درصورت نیاز می‌توان ربات‌های خصوصی و رمزگذاری شده نیز طراحی کرد که فقط به کاربران خاصی اجازه دسترسی بدهد. امنیت این ربات‌ها به اندازه‌ی امنیت اپلیکیشن تلگرام بالا و قابل اطمینان است.

تاریخچه ربات های تلگرام

در 24 ژوئن ۲۰۱۵، تلگرام اجازه ساخت ربات را به کاربران ثالث داد.

چگونه می توانم یک ربات تلگرام بسازم؟

برای این کار ، یک ربات وجود دارد ، کافی است به BotFather (ربات پدر) پیام دهید و چند مرحله ساده را دنبال کنید.
اطلاعاتی مانند شناسه ربات، نام و دستورات اصلی ربات ، باید از طریق botfather ثبت شوند. پس از ثبت ، شما میتوانید از طریق شناسه (username) ربات خود را مشاهده کنید.
بعد از اینکه یک ربات ساختید و توکن خود را دریافت کردید ، مرحله دوم آغاز می شود. باید بدانید که هرکدام از بات هایی که در تلگرام با آنها سرو کار داریم به شیوه های مختلفی ساخته شده اند. ما در یک مقاله جداگانه بطور کامل مراحل ساخت ربات تلگرام را بصورت کامل بررسی کرده ایم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.
رایج ترین شیوه های ساخت ربات تلگرام عبارتند از:

  • استفاده از رباتساز های آنلاین
  • برنامه نویسی ربات توسط خودتان
  • سفارش ساخت ربات تلگرام
  • استفاده از سورس های آماده ربات تلگرام

اینکه از کدام روش استفاده کنید ممکن است به نیاز و شرایط شما بستگی داشته باشد. برای مثال رباتساز های آنلاین بسیار ارزان و یا حتی رایگان هستند؛ اما امکانات محدودی دارند. سفارش ربات تلگرام ممکن است هزینه زیادی داشته باشد اما امکانات زیادی دارد و بر اساس نیاز شما ساخته می شود. استفاده از سورس های آماده ممکن است هزینه مناسبی داشته باشد؛ اما باید بررسی و تحقیق کنید که برای رباتی که شما در نظر دارید سورس ربات آماده برای خرید وجود دارد یا خیر.

ربات تلگرام به چه منابعی نیاز دارد؟

ربات های تلگرام، مثل وبسایت ها به هاست نیاز دارند. ربات ها روی هاست آپلود می شوند تا مردم از همه نقاط دنیا به ربات دسترسی داشته باشند. اگر شما هم یک ربات تلگرام ساخته اید، می توانید راهنمای کامل هاست برای ربات تلگرام را مطالعه کنید.

ربات تلگرام چگونه کار می کند؟

در هسته اصلی ، ربات های تلگرام حساب های ویژه ای هستند که برای راه اندازی ، به شماره تلفن اضافی نیاز ندارند. کاربران می توانند به دو روش با ربات ها ارتباط برقرار کنند :

  • بوسیله چت با ربات ها یا افزودن آنها به گروه ، پیام ها و دستورات را برای آنها ارسال کنند.
  • با تایپ کردن username@ و یک کلمه بعنوان کوئری ، درخواست ها را برای ربات ارسال می کنند. این امکان ارسال محتوا از ربات های درون خطی به هر چت یا گروه یا کانالی را می دهد.

(برای کار کردن با ربات تلگرام درون خطی یا inline لازم نیست تا وارد ربات شوید تا کاری انجام دهید. در صفحه چت با دوستان یا گروه یا کانال می توانید username@ را زده و بعد از آن یک عبارت را جستجو کنید و ربات به شما پاسخ می دهد. مثلاً در ربات gif@ که عکسهای گیف با موضوع دلخواه شما را می دهد ، کافی است در صفحه چت با دوستانتان یا گروه یا کانالی بنویسید : gif happy@ و سپس یک تصویر گیف خندان تحویل بگیرید. )

پیام ها ، دستورات و درخواست های ارسال شده توسط کاربران  به نرم افزاری که روی سرورهای ربات ، در حال اجراست منتقل می شود. سرور واسط تلگرام کلیه رمزنگاری ها و ارتباطات با API تلگرام را رسیدگی می کند. ربات از طریق یک رابط ساده HTTPS که نسخه ساده شده API تلگرام را ارائه می دهد ، با این سرور ارتباط برقرار می کند ؛ تلگرام این رابط را Bot API خود می نامد.

API ربات تلگرام چیست؟

API ربات یک رابط مبتنی بر HTTP است که برای توسعه دهندگانی که مشتاق ساخت ربات برای تلگرام هستند ، ایجاد گردیده است.

نحوه دسترسی به ربات های تلگرام چگونه است؟

دسترسی به تمام ربات ها از طریق نام آنها یا همان Username آنهاست :

  • شما باید username@ را در تلگرام جستجو کنید. بعد از پیدا کردن ربات ، آنرا انتخاب کرده و وارد آن شوید.
  • یا نام ربات را بصورت username@ در صفحه چت با دوستان یا گروه نوشته و ارسال کنید. سپس روی آن ضربه بزنید تا وارد بات شوید.
  • روی لینک ربات که بصورت https://telegram.me/username هست کلیک کنید تا وارد بات شوید.

در تمام موارد باید بعد از وارد شدن به ربات ، دکمه start یا دستور start/  را برای شروع به کار بات بفرستید.

بقیه مراحل در هر ربات با دیگری متفاوت است. معمولاً هر ربات یک کیبورد دارد و کاربر از طریق دکمه ها می تواند درخواست های خود را برای ربات بفرستد.

همچنین مقاله دیگری درباره اینکه ربات تلگرام چیست، در سایت emeraldsol.com نوشته شده است که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید.

چگونه از ربات تلگرامی درآمد کسب کنیم؟

نحوه کار ربات ها براساس پرسش و پاسخ است. از این سیستم می توان برای دادن اطلاعات آموزشی به کاربر استفاده کرد. ربات های آموزش زبان ، ربات های پزشکی و امثال اینها را به راحتی با سیستم پرسش و پاسخ ربات می توان ایجاد کرد. سپس می توان از کاربران حق عضویت دریافت کرد و یا در ربات برای محصول خاصی تبلیغ ایجاد کرد.

ربات های تلگرام را می توان برای مقاصد تجاری و یا شخصی بکار برد. برای کاربردهای حرفه ای از ربات تلگرام ، لازم است که ربات به سروری متصل شود و اطلاعات را از سرور در اختیار کاربر قرار دهد.

هنگامی که گروه های تلگرامی را برای تبلیغات استفاده می کنید ، می توان بدون استفاده از سرور یک ربات ساده را برای اعلام شرایط گروه ایجاد کرد. یا اگر کاربری قصد انجام تبلیغات داشت ، از فعالیت وی و درج عبارات تبلیغاتی در گروهتان جلوگیری کنید. کاربر خاطی را به خواندن قوانین گروه در ربات هدایت کنید. به این ترتیب اثر روانی بهتری بر روی مخاطبان می گذارید. با این راه حل احتمال خروج کاربران از گروه کاهش میابد. البته ربات های تلگرامی کاربردهای بیشتری می توانند داشته باشند.

برگرفته از سایت وب 24

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *