Skip to main content

آموزش استفاده از سورس ربات تلگرام

اگر از علاقه مندان به ساخت ربات تلگرام باشید حتما با سورس ربات تلگرام یا ربات ساز مواجه شده اید. سورس تلگرام همان نرم افزاری است که با اجرا شدن روی هاست مناسب می تواند ربات تلگرام شما را راه اندازی کند.

از آنجایی که نوشتن یک سورس تلگرام کار یک برنامه نویس می باشد و ما قبلا در دو پست مجزا آموزش ساخت ربات تلگرام با زبان PHP و زبان پایتون را آموزش داده ایم، بعد از اینکه سورس خود را نوشتید و یا آنرا آماده دانلود کردید کافیست مراحل زیر را انجام دهید تا چند دقیقه دیگر بتوانید ربات تلگرام خود را راه اندازی کنید.

مراحل این آموزش مناسب سورس های تلگرام نوشته شده با زبان PHP می باشد.

1 – تهیه هاست مناسب تلگرام

اولین قدم برای استفاده از سورس های تلگرام تهیه یک هاست مناسب می باشد. اما چه هاستی مناسب تلگرام می باشد؟ سون بات قبلا مطلب جامع و مفصلی برای انتخاب هاست مناسب تلگرام نوشته است که توصیه میکنیم حتما آنرا هم مطالعه نمایید اما برای این پست به صورت خیلی خلاصه به شما میگوییم که هاست مناسب تلگرام دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • سرور آن از آلمان یا فرانسه باشد (دیتاسنتر هایی که تلگرام به سادگی قابل دسترس باشد).
  • دارای کنترل پنل cPanel یا Direct Admin باشد.
  • حداقل 200MB فضا داشته باشد.

حال که هاست خود را تهیه کردید وارد کنترل پنل آن شوید و برای مراحل بعد آماده شوید.

2 – تهیه دامین و ssl

بعد از تهیه هاست نیاز به تهیه دامین و ssl مناسب دارید. از آنجایی که دامین صرفا برای ارتباط به api تلگرام می باشد می تواند دارای هر نام و پسوندی باشد، چرا که قرار نیست به صورت عمومی به کاربران نمایش داده شود. بعد از تهیه دامین باید برای آن SSL تهیه کنید که می توانید از طریق سرویس رایگان cloudflare.com استفاده نمایید. (آموزش های زیادی در اینترنت برای آن موجود است).

3 – آپلود سورس ربات تلگرام روی هاست

حال وارد کنترل پنل هاست خود شوید و فایل ZIP سورس تلگرام خود را آپلود و سپس extract نمایید تا همه قابل مشاهده باشند.

4 – ست کردن Webhook

حال برای اتصال ربات تلگرام خود به سورس آپلود شده روی هاست، کافیست با استفاده از متند Webhook درخواست های کاربران (پیام کاربران روی ربات ایجاد شده توسط شما) را به هاست شما ارسال شوند تا سورس ربات تلگرام شما به آن پاسخ دهد.

تمام مراحلی که برای استفاده از سورس ربات تلگرام نیاز است انجام دهید به صورت خلاصه در همین 4 مرحله خلاصه می شوند. در پایان پیشنهاد می شود حتما یکبار رباتساز آنلاین سون بات را برای ساخت ربات تلگرام استفاده نمایید و در بخش نظرات بگویید کدام شیوه راحت تر است؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *