Skip to main content

آموزش ساخت ربات تلگرام رایگان فارسی، بصورت کامل + ویدئو

در این مقاله از سون بات، قصد داریم به آموزش ساخت ربات تلگرام بصورت کامل بپردازیم. ساخت یک ربات، بسیار آسان است و مراحل پیچیده ای را در پیش رو ندارید. فقط باید دقت کنید تا مراحل را درست، طبق آموزش تصویری ما جلو بروید.

ساخت ربات اعم از فارسی یا غیرفارسی، با استفاده از ربات پدر یا Botfather انجام می گیرد و بعد از ایجاد ربات تان باید آنرا پیشرفته کنید. یعنی به دکمه های ربات، اسم اختصاص دهید و برای هر کدام، وظیفه ای تعریف کنید. مثلاً مشخص کنید که با زدن هر دکمه، ربات چه کاری انجام دهد. بعد از آن یوزرنیم ربات تان را به دیگران بدهید تا وارد ربات تان شوند. سپس با زدن هر دکمه توسط کاربر، ربات عکس العمل خاصی از خود نشان می دهد؛ همان وظایفی که شما در مراحل ساخت ربات، برایش تنظیم کرده بودید.
باید بگوییم که ساختن یک ربات تلگرامی، خیلی جذاب است؛ با ما همراه باشید.

روش های ساخت ربات تلگرام

هرکدام از ربات هایی که در تلگرام با آنها سرو کار داریم، به شیوه های مختلفی ساخته شده اند. روشی که معرفی می شود هم برای کامپیوتر قابل استفاده است هم برای ساخت ربات تلگرام با گوشی.
رایج ترین شیوه های ساخت ربات تلگرام عبارتند از:

  • استفاده از رباتساز های آنلاین
  • برنامه نویسی ربات توسط خودتان
  • سفارش ساخت ربات تلگرام
  • استفاده از سورس های آماده ربات تلگرام

اینکه از کدام روش ساخت ربات استفاده کنید، ممکن است به نیاز و شرایط شما بستگی داشته باشد. برای مثال رباتساز های آنلاین بسیار ارزان و یا حتی رایگان هستند؛ البته امکانات محدودی دارند.

در عوض سفارش ربات تلگرام ممکن است هزینه زیادی داشته باشد؛ اما دست شما باز است و می توانید امکانات زیادی را سفارش دهید؛ چراکه این ربات سفارشی است و بر اساس نیاز شما ساخته می شود.

روش بعدی برای درست کردن ربات در تلگرام، استفاده از سورس های آماده است؛ ممکن است هزینه مناسبی داشته باشد. اما باید بررسی و تحقیق کنید که برای رباتی که شما در نظر دارید، سورس ربات آمده برای خرید وجود دارد یا خیر.

در این مقاله شیوه ساخت ربات تلگرام با استفاده از رباتساز انجام می گیرد. البته مراحل ساختن ربات و تنظیمات آن توسط خودتان صورت می گیرد و در این مقاله بطور کامل آموزش داده شده است. با این روش می توانید اقدام به ساخت ربات تلگرام فارسی کنید؛ آنهم بصورت رایگان.

لیست دستورات botfather@

پس از ساخته شدن ربات و نمایش ربات می توانید موارد زیر را برای ربات خود ویرایش نمایید:

  • ویرایش نام ربات (Edit Name)
  • ویرایش بیو برای ربات (Edit About)
  • ویرایش عکس پروفایل (Edit Botpic)
  • ویرایش متن معرفی (Edit Description) اولین پیامی که کار بران پس از ورود به ربات می بینند

برای اینکار کافیست دستور mybots/ را در ربات ارسال نمایید تا لیست ربات های خود را مشاهده نمایید. ربات خود را انتخاب کنید و سپس روی ویرایش ربات (Edit Bot) بزنید تا گزینه های ویرایش نمایش داده شوند. حالا با انتخاب هرکدام از موارد گفته شد ربات از شما میخواهم عنوان جدید را وارد نمایید.

همچنین برای ایجاد توکن جدید برای ربات خود به هر دلیلی (مثلا زمانی که شخص دیگری به توکن قبلی شما دست پیدا کرده باشد بهتر از توکن خود را تغییر دهید) میتوانید بعد از زدن دستور mybots/ و انتخاب ربات خود گزینه API Token را انتخاب کنید تا در پاسخ بعدی توکن ربات شما نمایش داده شود.

حال روی دکمه Revoke current token برنید تا توکن فعلی ربات منقضی شود و توکن جدید برای ربات شما ایجاد شود. توجه کنید که در صورتی که ربات شما فعال باشد و از سرویس دهنده خاصی مانند سون بات استفاده میکنید حتما باید توکن جدید خود را در پنل ثبت کنید.

ساخت ربات تلگرام با Botfather

روش های مختلفی برای ساخت ربات تلگرام وجود دارد. اما همیشه مرحله اول ساخت ربات با Botfather بات فادر شروع می شود. در اولین مرحله شما باید با استفاده از ربات پدر (botfather) باید ربات خود را در تلگرام ثبت کنید. ما در سون بات، یک مطلب آموزشی درباره ربات برای ساخت دکمه شیشه ای برای پست های تلگرام هم فراهم کرده ایم، پیشنهاد می کنیم آنرا بخوانید.

اطلاعاتی مانند شناسه ربات، نام و دستورات اصلی ربات باید از طریق botfather ثبت شوند. پس از ثبت این اطلاعات، شما می توانید از طریق شناسه (username) ربات خود را مشاهده کنید. البته ربات ساخته شده در این مرحله هیچ کاری انجام نمی دهد و این اولین مرحله ساخت ربات هست.

در مرحله دوم، می توانید ربات ساخته شده در مرحله اول را پیشرفته تر کرده و امکانات دلخواه تان را به آن اضافه کنید.
همانطور که گفتیم هر دو مرحله در این مقاله بررسی شده است.

برای مرحله اول یعنی ثبت ربات خود می توانید طبق آموزش تصویری زیر پیش بروید:

1- وارد ربات Botfather شوید

در تلگرام botfather@ را جستجو کرده و سپس وارد بات فادر شوید. از بات فادر برای ایجاد حساب برای ربات جدید و نیز مدیریت ربات های قبلی استفاده می شود.

برای ساخت ربات تلگرام botfather@ را جستجو کنید

2- روی دکمه شروع (Start) بزنید

بعد از وارد شدن به بات فادر، روی دکمه Start بزنید تا ربات شروع به کار کند.

در ربات botfather@ روی start بزنید

3- برای ساخت ربات جدید، دستور newbot/ را بزنید

برای ساخت یک ربات جدید، دستور newbot/ را ارسال کنید.
کافی است /newbot را لمس کنید؛ یا در بخش کیبورد در پایین، / را تایپ کنید تا گزینه ها به شما نمایش داده شود و newbot/ را لمس کنید.

گزینه ساختن ربات جدید را بزنید
ساختن ربات جدید

4- یک نام (name) برای ربات خود انتخاب کنید

حال ربات بات فادر، از شما می خواهد یک نام برای ربات خود وارد کنید. یک نام متناسب با موضوع ربات تایپ و ارسال کنید. این نام می تواند فارسی یا انگلیسی باشد.

انتخاب نام برای ربات
انتخاب نام برای ربات

5- یک یوزرنیم (Username) برای ربات خود انتخاب کنید

بعد از وارد کردن نام، بات فادر از شما می خواهد یک شناسه (Username) برای ربات تان وارد کنید؛ تا کاربران بتوانند با وارد کردن آن شناسه یا یوزرنیم در جستجوی تلگرام، به ربات شما دسترسی داشته باشند.

دقت کنید که انتهای شناسه حتماً باید به bot ختم شود و فقط حروف و اعداد انگلیسی و کاراکتر “_” یا همان آندرلاین مجاز می باشد. مثل tetrisBot یا tetris_bot

اگر یک شناسه (Username) برای بات فرستادید و پیام Sorry, this username is already taken. را دریافت کردید، به این معناست که این شناسه را شخص دیگری گرفته است و باید شناسه دیگری انتخاب کنید.
اگر شناسه انتخابی شما آزاد باشد؛ یعنی توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد، پذیرفته می شود. بلافاصله ربات شما ساخته شده و توکن (Token) آن برای شما ارسال می گردد.

ما در اینجا یوزرنیم sevenbot_helpbot را انتخاب کردیم؛ پس آدرس ربات ما بدین شکل خواهد بود :

https://t.me/sevenbot_helpbot

نکته) Username انتخاب شده بعداً قابل تغییر نیست؛ اما نام ربات انتخاب شده در مرحله 4 را می توانید تغییر دهید.

6– توکن (Token) را دریافت کنید

بعد از وارد کردن یوزرنیم، Token برای شما ارسال می شود. توکن را کپی کنید.
توکن یک کد خاص و در واقع یک رمز است که تلگرام برای شما فرستاده و این کد مخصوص بات شما است. پس باید توکن را در جای امن ذخیره کنید؛ چرا که اگر در دسترس شخص دیگری قرار گیرد، می تواند ربات شما را از طریق آن کنترل کند.

توکن ربات را کپی کنید
توکن ربات را کپی کنید

7- مراحل ساخت ربات پیشرفته تلگرام ؛ با ثبت توکن در 7bot، ربات را پیشرفته کنید

ثبت token ربات در 7bot
ثبت token ربات در 7bot

تا اینجا شما یک ربات تلگرام ساخته اید. اما هنوز مشخص نکرده اید که وقتی ربات را به گروه یا کانال تان اضافه کردید و کاربر یکی از دکمه های ربات را انتخاب کرد، ربات چه واکنشی نشان دهد و چه چیزی به کاربر نمایش دهد.

بنابراین باید در 7bot عضو شوید و ربات ساخته شده خود را به یک ربات تلگرام پیشرفته تبدیل کنید. امکانات 7bot رایگان است.
اگر می پرسید که توکن ربات را کجا وارد کنیم؟ و نحوه استفاده از توکن ربات تلگرام چگونه است؟ عجله نکنید؛ ما برایتان توضیح می دهیم.

در اینجا مرحله دوم ساخت ربات و ساخت ربات پیشرفته تلگرام شروع می شود. کافی است تا توکن خود را در 7bot ثبت کنید تا ربات ساخته شده در مرحله اول، پیشرفته شود. در ادامه شیوه ثبت توکن در 7bot و ساخت ربات با استفاده از رباتساز حرفه ای 7bot، آموزش داده شده است.

ویدئو آموزش استفاده از توکن، در رباتساز 7bot

در ویدئو زیر نحوه عضویت آسان در 7bot و سپس ایجاد ربات پیشرفته با استفاده از توکن آموزش داده شده است. علاوه بر آن، مراحل 1 تا 6 یعنی گرفتن توکن از بات فادر هم در این ویدئو آموزش داده ایم.

همینطور در مقاله جداگانه ای درباره ورود با توکن ربات در تلگرام اصلی و تعریف و نحوه دریافت توکن را در بررسی کرده ایم.

ویدیو آموزش ساخت ربات تلگرام رایگان

8- وارد پنل 7bot شوید

وارد صفحه عضویت در سون بات شوید و ثبت نام کنید. ثبت نام بسیار ساده است و تنها کافی است تا تاییدیه که به شماره تلفن شما ارسال شده را وارد کنید.
بعد از ثبت نام، وارد اکانت خود شوید.

9- دکمه “بساز” را بزنید

حالا شما وارد اکانت خود در سون بات شده اید. برای ساخت یک ربات جدید با امکانات پیشرفته و حرفه ای، دکمه “بساز” را بزنید.
همینطور از منوی سمت راست پنل مدیریت و گزینه “ربات ها” می توانید یک ربات جدید بسازید.

10- اطلاعات ربات را وارد کنید

توکن ربات که در مرحله 6 دریافت کردید را وارد کنید.
سپس آی دی ، متن عضویت و رمز عبور را وارد کنید؛ البته وارد کردن این اطلاعات ضروری نیست .
قالب ربات را “ساده” بگذارید و دکمه “ذخیره” را بزنید.

11- ربات شما ساخته شد، وارد ربات شوید

این مرحله بسیار جذاب است. در این مرحله، ساخت ربات تلگرامی شما با موفقیت انجام شده و اگر در کادر جستجوی تلگرام، Username@ ربات را تایپ کنید؛ تلگرام آنرا پیدا می کند. دقت کنید که @ را در ابتدا بگذارید. بعد از پیدا شدن نام ربات، آنرا انتخاب کرده و وارد ربات تان شوید. در واقع مراحل ایجاد ربات تلگرام تمام شده است.

UserName همان یوزرنیم یا شناسه ای است که در مرحله 5 انتخاب کرده بودید.

بجز جستجوی یوزرنیم ربات،از طریق لینک ربات هم می توانید وارد ربات شوید؛ لینک ربات شما هم به این صورت می شود : https://t.me/UserName
برای مثال ربات ساخته شده ما بصورت https://t.me/sevenbot_helpbot می باشد.
این آدرس را باید در مروگر خود تایپ کنید، تا وارد ربات خودتان شوید.

12- دکمه Start را در ربات خودتان بزنید

حالا شما وارد ربات خود شده اید. دکمه Start را بزنید؛ تا ربات شما شروع به کار کند.

13- برای ربات تان، دکمه بسازید

بعد از ساخت ربات تلگرام تان و آماده شدن آن، می توانید برای ربات تان دکمه بسازید.

برای این کار، دوباره وارد پنل 7bot شوید و از منوی سمت راست، بر روی “نام ربات” خود کلیک کنید تا “مدیریت ربات” باز شود.
(یا از منوی سمت راست، گزینه “ربات ها” را زده و سپس “مدیریت” را انتخاب کنید.

بعد از ورود به بخش مدیریت، گزینه “کیبوردها” را بزنید.
کیبورد ربات شامل گزینه “دکمه ساده” یا “دکمه با زیر منو” است. هر کدام را که مایل هستید، انتخاب کنید و نمونه یک دکمه ساده و یک دکمه با زیر منو را ببینید.

همانطور که می بینید، در این بخش می توانید تمام دکمه ها را برای خودتان شخصی سازی کنید. هر کیبورد را انتخاب کرده و متن مورد نظر خودتان را بنویسید.

این بخش خیلی جالب است و می تواند ربات شما جذاب تر از قبل کند. با انجام هر تغییری روی دکمه ها در پنل سون بات و ورود مجدد به ربات در تلگرام، مشاهده می کنید که متن نوشته شده ی شما نمایش داده می شود.
در واقع شما در حال سفارشی سازی ربات و دکمه ها هستید.

14- دکمه ساده بسازید

شما چند نوع دکمه می توانید برای ربات خود انتخاب کنید؛ یکی از انواع دکمه ها که می توانید برای ربات تان بگذارید، دکمه ساده است.

از دکمه ساده، برای نمایش یک متن یا فایل استفاده می شود. طرز کار این دکمه از نام آن مشخص است! کاربر پس از انتخاب دکمه محتوای متنی و فایلی (عکس، ویدیو، ویس) را مشاهده خواهد کرد. اگر تمایل دارید درمورد دکمه های ساده، جستجوگر و دکمه نمایش محتوا بیشتر بدانید؛ به مقاله ساخت منو یا دکمه بروید و با نحوه ساخت دکمه ها بطور کامل آشنا شوید؛ این مقاله به همراه ویدئو آموزشی ارائه شده است.

ساخت انواع کیبورد ها در سون بات
ساخت انواع کیبورد ها در سون بات

15- دکمه جستجو بسازید

دکمه جستجوگر یکی دیگر از انواع دکمه هاست که می تواند در بین محتوای ربات شما جستجو کند و نتیجه را به کاربر نمایش دهد. محتوا می تواند شامل مقاله، آهنگ، آموزش، فایل و یا موردی که شما بخواهید باشد.

برای ایجاد محتوا کافیست وارد بخش محتوا شوید و روی دکمه ایجاد محتوا بزنید و سپس فیلد های مربوطه را پر نمایید.

امکانات پیشرفته برای ربات تلگرام
امکانات پیشرفته برای ربات تلگرام

16- دکمه نمایش محتوا بسازید

این دکمه می تواند محتوای شما را به صورت دسته بندی به کاربران نمایش دهد. مانند مرحله 14 میتوانید عمل کنید با این تفاوت که پس از انتخاب دکمه های نمایش مختوا ربات لیست محتوای آن دسته را نمایش می دهد.

17- ساخت جوین اجباری برای ربات تان ایجاد کنید

اگر قصد دارید کاربران ربات تلگرام خود را عضو کانال خود نمایید بهترین کار استفاده از قابلیت جوین اجباری رباتساز سون بات هست. برای این کار بعد از ورود به پنل کاربری خود در سون بات از منوی کاربری وارد بخش ربات ها شوید. حال روی دکمه ویرایش ربات تلگرامی مورد نظر خود بزنید.

ثبت جوین اجباری برای ربات تلگرام
ثبت جوین اجباری برای ربات تلگرام

در صفحه باز شده فیلد های ” آی دی کانال ” و “متن عضویت در کانال” را پر نمایید و سپس روی دکمه ذخیره بزنید. فراموش نکنید قبل از این کار باید ربات تلگرامی خود را در کانال خود ادمین کرده باشید تا قابلیت تشخیص عضویت اعضای ربات در کانال را داشته باشد.

حال ربات به هرکاربری که بخواهد از قابلیت های آن استفاده کند متنی که در فیلد “متن عضویت در کانال” وارد کرده اید نمایش داده می شود و از کاربر می خواهد در کانال شما عضو شود تا بتواند از ربات استفاده کند.

18- آمار تعداد بازدید و عضویت در ربات را ببینید

به هر حال لازم است که بعد از ساخت ربات تلگرام تان و اضافه کردن آن به گروه یا کانال؛ بدانید که چه تعداد افرادی از آن استفاده کرده اند. سون بات این امکان را در اختیار شما گذاشته تا به سادگی آمار ربات خود را مشاهده کنید.
با زدن گزینه “بازدید” و “عضویت” در بخش آمار، می توانید تعداد افرادی که از ربات شما بازدید کرده اند و یا عضو شده اند را مشاهده کنید.

نکته) این را بدانید که بعد از ساخت ربات، نیاز به دامین و هاست ربات تلگرام دارید؛ ما درباره هاست های تلگرام و مشخصات لازم هاست، در یک مقاله جداگانه مفصلاً صحبت کردیم.

به انتهای آموزش کامل ساخت ربات تلگرام رسیدیم. اگر سوالی دارید در بخش کامنت ها مطرح کنید.

دستورات ساخت ربات تلگرام با Botfather

اگر مراحل ساخت ربات را طبق مقاله ما جلو رفته اید، تمام مراحل را به درستی انجام داده اید. اما ممکن است بعداً بخواهید برخی از اطلاعات ربات تلگرام تان را ویرایش کنید.

بعد از ساخت ربات و نمایش آن می توانید موارد زیر را برای ربات خود ویرایش نمایید :

لیست دستورات بات فادر

/newbot : این گزینه برای ساختن یک ربات جدید، به کار می رود.

/mybots : با این گزینه شما می توانید نام تمام ربات هایی که ساخته اید را ببینید.

ویرایش ربات ها

/setname : با استفاده از این گزینه می توانید نام رباتی که ساخته اید را تغییر دهید. دقت کنید که نام نمایشی ربات قابل تغییر است، اما شناسه (Username) ربات قابل تغییر نمی باشد.

/setdescription : تغییر توضیحات ربات بدهید. توضیحات کوتاه درباره ربات درست زمانیکه کاربر وارد ربات شده و قبل از اینکه Start را بزند، نمایش داده می شود.

/setabouttext : از طریق این گزینه می توانید تغییر اطلاعات “درباره ربات” را انجام دهید. توضیحات در هنگام وارد شدن کاربر به ربات نمایش داده می شود، ولی “درباره” زمانی نمایش داده می شود که کاربر دکمه درباره را بزند و بخواهد درمورد ربات اطلاعات بیشتری کسب کند.

/setuserpic : این گزینه برای تنظیم عکس پروفایل برای ربات استفاده می شود.

/setcommands : تغییر لیست دستورات

/deletebot : پاک کردن یک ربات

تنظیمات ربات Bot Setting

در این بخش شما می توانید تنظیمات ربات تلگرام خود را تغییر دهید. شرح دستورات این بخش :

/token : تولید توکن برای احراز هویت

/revoke : باطل کردن دسترسی توکن ربات

/setinline : وضعیت inline mode

/setinlinegeo : وضعیت درخواست موقعیت مکانی inline

/setinlinefeedback : تغییر تنظیمات فیدبک inline

/setjoingroups : ربات شما می تواند به گروهها اضافه شود یا خیر

/setprivacy : تغییر وضعیت privacy mode در گروهها

بازی ها Games

/mygames : ویرایش بازی های شما

/newgame : ساخت یک بازی جدید

/listgame : لیست بازی های شما

/editgame : ویرایش یک بازی

/deletegame : حذف یکی از بازی های موجود

ساخت ربات ارزان

یکی از آسان ترین و ارزان ترین شیوه برای ساخت ربات تلگرام استفاده از رباتساز های آنلاین مانند 7bot هست. سون بات یک رباتساز آنلاین رایگان هست که می توانید ربات دلخواه خودتون رو رایگان بسازید و برای پیشرفته تر کردن اون و افزودن امکانات از پنل های مختلف استفاده کنید. در این شیوه شما بدونی برنامه نویسی می توانید ربات تلگرام خود را خیلی سریع بسازید و از آن استفاده کنید. مزایای ساخت ربات به این شیوه سریع بودن و ارزان بود و گاهی هم رایگان بودن آن است و معایب آن هم میتوان به کم امکانات بودن آن و عدم امکان استفاده از درگاه پرداخت در این نوع ربات های ساخته شده اشاره کرد. اگه فکر میکنید ربات تلگرام شما ساده است می توانید همین حالا دست به کار بشید و در کمتر از چند دقیقه با استفاده از پنل 7bot ربات خودتون رو بسازید، کافیه طبق آموزش تصویری زیر پیش برید تا با امکانات پنل رباتساز سون بات آشنا بشید و با اون ربات های پیشرفته برای خودتون بسازید.

برای داشتن یک ربات ارزان بهتر است از سرویس های رباتساز یا ربات های آماده استفاده کنید. برای مثال اگر میخواهید یک ربات دانلود آهنگ ساده برای خودتان بسازید میتوانید آنرا با استفاده از پنل 7bot بسازید و در زمان و هزینه صرفه جوی کنید. در ویدئو زیر نمایش داده شده چطور در کمتر از 3 دقیقه یک ربات تلگرام برای خودتان بسازید.

روش های ساخت ربات تلگرام

اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است که چطور ربات تلگرام درست کنیم ؟ باید بگوییم با زبان های زیر می توان یک ربات تلگرام ساخت :

  • PHP
  • Python

اگر برنامه نویسی PHP بلد هستید و مایل هستید درباره این روش بیشتر بدانید مقاله ساخت ربات تلگرام با PHP را بخوانید. ما در یک مقاله دیگر کدنویسی ساخت ربات تلگرام با پایتون را بررسی کرده ایم. به هر زبان برنامه نویسی که تسلط دارید، می توانید با کمک آن یک بات بسازید.

آیا هر نوع رباتی رو میشه با رباتساز ها ساخت؟

رباتساز ها و ربات های آماده امکانات محدودی دارند و از مزایای آنها میتوان به صرفه جویی در وقت، امکان مدیریت توسط خودتان و کم هزینه بودن اشاره کرد. داشتن امکانات و قابل اجرا نبودن برای ربات با موضوعات مختلف می توان یکی از معایب آنها باشد. رباتساز ها معمولا امکاناتی شامل ساخت کیبورد، جستجوگر، فرم ساز، RSS خوان، ارسال پست زمان بندی، ارسال پیام تکی و گروهی و برخی از ویژگی های مشتری دیگری دارند پس بنابر این اگر فکر میکنید ربات تلگرامی شما امکاناتی بیشتر از این موارد نیاز دارد بهتر است به فکر سفارش ربات تلگرام باشید و از رباتساز ها استفاده نکنید. برای اطلاع از قیمت ها حتما صفحه قیمت ساخت ربات تلگرام را مشاهده کنید.

قیمت ربات تلگرام چقدر است؟

یک ربات با توجه به امکانات و کاربرد های آن می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. اگر به دنبال یک ربات با امکانات پیشرفته، امنیت بالا و متناسب با نیاز های خودتون یا کسب و کارتان هستید پیشنهاد میکنیم حتما طراحی اون رو به یک تیم با تجربه بسپارسید تا متناسب با نیازتون اون رو طراحی و کد نویسی کنند. اما اگر فکر میکنید نیاز به هزینه کردن زیادی ندارید و قصد ساخت یک ربات ساده با حداقل امکانات هستید توصیه میکنیم از سرویس های آماده مانند 7bot استفاده نمایید تا در زمان و هزینه صرفه جویی کرده باشید و با کمترین هزینه و در سریعترین زمان ربات خود را تحویل بگیرید. اگر قصد سفارش ربات تلگرام رو دارید تیم 7bot میتونه به بهترین شکل ربات شما رو طراحی کند.

آیا ربات تلگرام می تواند اکانت من را هک کند؟

خیر به هیچ وجه، چیزی به اسم هک توسط ربات تلگرام وجود ندارد مگر اینکه بر اثر سهل انگاری و یا نداشتن اطلاعات کافی توسط کاربران، از آنها سوئ استفاده شود. ربات های تلگرام هم مانند سایر کاربران عمل میکنند و می تواند پیام دریافتی از شما را به یک یا چند فرد ارسال نمایند پس فراموش نکنید هرکز اطلاعات شخصی و محرمانه خود را برای ربات ها ارسال نکنید. ربات ها برای ساده کردن برخی فرآیند ها ایجاد می شوند مثلا یک ربات فروشگاهی می تواند تجربه خرید در تلگرام را در قالب یک چت برای شما ایجاد کند یا به پرسش های شما به صورت اتوماتیک پاسخ دهند. پس فراموش نکنید اطلاعات شخصی و محرمانه مانند اطلاعات کارت بانکی نباید در تلگرام وارد شود و تنها در صفحه اصلی بانک بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید لینک صفحه باز شده صحیح و مربوط به بانک است وارد کنید.

7 thoughts to “آموزش ساخت ربات تلگرام رایگان فارسی، بصورت کامل + ویدئو”

  1. سلام. من یک کانال تلگرام دارم و میخوام یک ربات باشه که پست های اون کانال رو در فواصل زمانی مشخص برام توی گروه های دیگه فوروارد کنه. با توجه به اینکه توی گروه ها نمیتونه ادمین باشه، فقط میتونه به کانال خودم دسترسی ادمین داشته باشه. آیا امکان ساخت همچین رباتی وجود داره؟

  2. سلام
    ممنون بابت این مطالب جامع و کامل
    بنده همه سایتارو گشتم ولی این آموزش جامع تر از همشون بوده واقعا دمتون گرم
    فقط سوالی برام پیش آمده؟
    من تو سایتای دیگه ربات ساختم بعد یک ماه باید اشتراک می خریدم این در مورد سایت سون بات هم هست یا خیر فقط برای گرفتم بعضی قابلیت های ویژه باید اشتراک گرفت؟

  3. تلگرام هک نمیشه نگران نباشید
    هک تلگرام امکان پذیر نیست
    این چنلای که ازتون پول میگیرن واسه هک تلگرام الکیه
    هیچ کسی نمی‌تونه تلگرام رو مسقیم هک کنه اینو هیچ وقت یادت نره!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *