Skip to main content
هاست مناسب برای ربات تلگرام

راهنمای خرید هاست برای ربات تلگرام

اگر با ربات های تلگرام آشنایی داشته باشید، اولین سوالی که در زمان ساخت ربات برای شما پیش آمده باشد این است که آیا برای داشتن ربات تلگرام به هاست و دامین نیاز است؟ پاسخ خیلی ساده است! بله، شما مانند یک وب سایت دقیقا برای ربات تلگرام هم به هاست و دامنه نیاز دارید. در این مقاله برای آشنایی شما بازدید کنندگان

در این مقاله از سون بات درباره خرید هاست ربات تلگرام صحبت می کنیم. و با بررسی جزییات هاست و دامین و پیش نیازهای دیگر برای راه اندازی یک ربات، قصد داریم یک راهنمای خرید هاست برای ربات تلگرام داشته باشیم.

هاست ربات تلگرام باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

انتخاب هاست برای ربات تلگرام
انتخاب هاست برای ربات تلگرام

آیا برای داشتن ربات تلگرام به هاست و دامنه نیاز است؟

بله. ربات تلگرام هیچ تفاوتی با یک اپلیکیشن یا یک وب سایت ندارد و شما حتما باید برای ربات تلگرام خود هاست و دامین مناسب تهیه کنید.

با توجه به پیش نیاز های ارائه شده توسط داکیومنت های رسمی تلگرام دامین شما حتما باید از SSL استفاده کرده باشد؛ یا به عبارتی دامین شما باید به صورت https://domain.com در دسترس باشد، تا بتوانید ربات تلگرام خود را به به هاست و دامنه خود متصل نمایید.

چرا ربات تلگرام به دامنه نیاز دارد؟

ربات های تلگرام مانند یک کاربر عادی می باشند که می توان به آنها پیام ارسال کرد. ربات پیام دریافت شده را به URL ثبت شده توسط مالک ربات ارسال میکند و منتظر پاسخ می ماند. بنابر این ضروری است بعد از تهیه یک هاست مناسب یک دامنه هم تهیه نمایید.

آیا امکان استفاده از دامین IR برای ربات تلگرام وجود دارد؟

بله. پسوند دامنه اهمیت چندانی ندارد و همین که دامین شما از طریق HTTPS قابل استفاده باشد کافی است.

نکته ای که هنگام تهیه هاست، VPS و یا سرور اختصاصی برای میزبانی ربات تلگرام خود به آن توجه نمایید این می باشد که حتما از دیتاسنتر کشور هایی باشد که امکان دسترسی به سرور های تلگرام مسدود نشده باشد. دیتاسنر های آلمان و فرانسه بهترین گزینه برای میزبانی ربات های تلگرام شما می باشند.

معرفی چند هاست مناسب برای ربات تلگرام

انتخاب شرکت معتبر و همچنین پلن مناسب برای ربات تلگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که اگر یک هاست مناسب برای ربات تلگرام خود انتخاب نکنید، ربات شما با سرعت مناسب جوابگوی کاربران شما نخواهد بود و یا حتی ممکن است در عملکرد آن اختلال ایجاد کند و تمام زحمات و هزینه شما هدر برود.

در این بخش ما با توجه به امکانات و تعداد بازدید ها ربات شما 3 گزینه به شما پیشنهاد میکنیم. ضمنا تمام پیشنهاد ها بری ربات هایی مناسب است که به زبان برنامه نویسیPHP  نوشته شده باشد.

هاست ربات تلگرام پارس پک، مناسب ربات های کم بازدید

هاست پارس پک، برای ربات های کم بازدید تا حداکثر 1000 بازدید روزانه مناسب می باشد. همچنین در صورتی که از هیچ فریمورکی مانند Laravel استفاده نکرده اید، شرکت پارس پک میزبان خوبی برای ربات تلگرام شما می باشد.

فراموش نکنید اگر ربات تلگرام شما دارای امکانات زیاد و کاربران زیاد می باشد، این انتخاب به هیچ وجه نمی تواند مناسب شما باشد. در عوض اگر ربات شما دارای امکانات کوچک و بازدید کم می باشد، این انتخاب می تواند بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد و برای شروع کار مناسب می باشد.

هاست ربات تلگرام نت افراز، مناسب ربات های پر بازدید

اگر در طراحی ربات تلگرام خود از فریمورک خاصی مانند لاراول (Laravel) استفاده کرده اید و همچنین ربات شما در روز حداقل 1000 بازدید و حداکثر تا 5000 یا 10.000 بازدید را داشته باشد، شرکت نت افراز می تواند یک هاستینگ مناسب و ایده آل برای ربات تلگرام شما باشد. اینکه دقیقاً تا چه میزان بازدید بین بازه 5 تا 10 هزار را بتوانید با استفاده از هاست این پلن انتخاب کنید، بسته به میزان امکانات ربات تلگرام شما و میزان بهینه بودن کدنویسی سورس ربات دارد. بنابراین نمی توان عددی را به صورت دقیق مشخص کرد؛ اما این عدد می تواند تقریب و برآورد بسیار خوبی برای شما باشد.

اگر قصد استفاده از پلن های نت افراز را دارید، می توانید از کد تخفیف 12 درصدی ما UC605LXM استفاده نمایید تا 12 درصد در ثبت سفارش خود تخفیف دریافت کنید.

هاست مناسب ربات های با بازدید بالا

در نهایت وقتی ربات تلگرام شما به بازدید و کاربران بسیار زیادی برسد، شاید تنها گزینه و بهترین انتخاب بتواند تهیه یک VPS مناسب باشد. توجه داشته باشید برای انتخاب VPS مناسب لازم است تا بودجه مناسبی برای این کار کنار بگذارید؛ چرا که انتخاب یک وی پی اس ارزان با سخت افزار ضعیف نه تنها کمکی به شما نمی کند؛ بلکه می تواند زمان و هزینه شما را هدر بدهد و مجبور شوید مرتب در حال انتقال ربات خود بین شرکت های ارائه دهنده VPS باشید!

یک VPS مناسب برای ربات تلگرام حداقل باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • RAM: 8GB (DDR4)
  • CPU: 4 vCore(s)
  • Hard Disk: NVMe or SSD
  • ترافیک: نامحدودی
  • فضا: حداقل 50 GB
  • پورت اتصال 1GB

حال که مشخص شد چه سخت افزاری برای VPS مورد نظر ما مناسب تر است بهتر می توانیم پلن مورد نظر برای ربات تلگرام خود را از بین شرکت های معتبر ارایه دهنده VPS انتخاب کنیم.

لطفا توجه داشته باشید علاوه بر هزینه خود VPS باید هزینه ماهیانه برای پنل مدیریت دایرکت ادمین (Direct Admin) را هم که در زمان نگراش این مقاله (شهریور 1400) حدود 270 هزار تومان در ماه می باشد را هم در نظر داشته باشید. از آنجایی که CPanel برای شرکت های ایرانی تحریم می باشد توصیه میکنیم برای جلو گیری از بروز مشکل حتما از دایرکت ادمین استفاده نمایید.

اگر به سخت افزار پیشنهاد شده برای VPS ربات تلگرام دقت کرده باشید ممکن است با خود بگویید که چرا از VPS هایی با سخت افزار کم تر و ارزان تر نباید استفاده کرد و باید حداقل چنین انتخابی داشت؟

پاسخ خیلی ساده است! ما دارای یک ربات تلگرام با بازدید بالا هستیم پس سخت انتخاب سخت افزار کمتر ممکن است نیاز ما را بطرف نکند و باعث افت کیفیت در بازدید های ربات تلگرام شما شود.

ضمنا حتما لازم است تا شما و یا یکی از اعضای تیم فنی شما آشنایی لازم با مدیریت و کانفیگ های مورد نیاز برای VPS شما را داشته باشد.

اگر شما هم از هاست یا VPS ربات تلگرام خود راضی هستید لطفا در بخش نظرات همین صفحه اعلام کنید تا در همین مطلب آنها را اضافه کنیم.

لطفا دقت کنید سرور هاست یا VPS شما نباید لوکیشن ایران باشد و بهترین گزینه لوکیشن فرانسه یا آلمان می باشد.

همچنین در این مقاله می توانید راه اندازی هاست کلود رایگان را برای ربات تلگرام ببینید.

جدول مقایسه برای انتخاب هاست

در جدول زیر، یک مقایسه بین هاست های مناسب برای ربات تلگرام آورده ایم. در این جدول، 7 تا از هاستینگ های معروف که در بین کاربران، بیشتر شناخته شده اند را لیست کرده ایم و مشخصات هر یک بررسی شده است. همانطور که گفته شد، مشخصات هاست انتخابی به مشخصات ربات شما بستگی دارد. همچنین بعد از انتخاب هاست و بعد از مدتی می توانید هاست انتخابی را ارتقا داده؛ یا از یک هاستینگ به هاستینگ دیگری منتقل کنید.

نوع RAM CPU فضا پورت بازدید قیمت
پارس پکهاست ابری500 MBکم بازدیداز 15.000 تومان
نت افرازهاست اشتراکی1.5 GBبازدید بالا از 70.000 تومان
ایران سرورVPS8 GB4 vCore(s)50 GB1 GBپربازدیداز 900.000 تومان
وب رمزهاست اشتراکی100 MBکم بازدیداز 35.000 تومان
هاست ایرانهاست اشتراکی500 MBکم بازدیداز 26.000 تومان

آیا سرعت ربات به هاست بستگی دارد؟

بله، کیفیت هاست مورد استفاده برای ربات تلگرام بسیار اهمین دارد. با توجه به اینکه پیام رسان تلگرام یک پیام رسان سریع و پر قدرت می باشد توانایی پشتبیانی از تعداد بالای کاربران شما در ربات تلگرام را خواهد داشت، پس ضروری است متناسب با تعداد کاربران ربات تلگرام خود هاست و یا سرور با کیفیت تهیه نمایید.

یک ربات تلگرام حداکثر تا چه تعداد کاربر می تواند داشته باشد؟

هیچ گونه محدودیتی در تعداد کاربران یک ربات تلگرامی وجود ندارد. از 1 کاربر تا 10 میلیون کاربر به سادگی می توانند از ربات تلگرام شما استفاده نماییند. البته توجه داشته باشید برای پشتیبانی از تعداد بالای کاربر به منظور جلوگیری از اختلال و تاخیر در پاسخگویی ربات به کاربران بهتر است از VPS و یا سرور اختصاصی استفاده نمایید. برای تعداد کاربران پایین قطعا هاست گزینه مناسب تری خواهد بود.

استفاده از SSL
استفاده از SSL

آیا می توان از SSL های رایگان استفاده کرد؟

بله. نوع SSL تفاوت چندانی برای یک ربات تلگرام ندارد. از جمله سرویس های معتبری که می توانید SSL رایگان دریافت کنید Let’s Encrypt و Cloudflare می باشد.

البته لازم به ذکر است که سرویس Cloudflare از دامنه های آی آر پشتیبانی نمی کند و حتما باید دامین بین اللملی مانند: Com – .Net – .Org داشته باشید .

آیا هاست رایگان مناسب ربات تلگرام است؟

هاستینگ های رایگان با توجه به نداشتن کیفیت و پشتیبانی قطعا مناسب ربات تلگرام نیستند. بهتر است برای ربات تلگرام خود هاست مناسب و با کیفیت تهیه نمایید تا کاربران ربات تلگرام شما هنگام استفاده از امکانات ربات تلگرام شما با مشکل مواجه نشوند.

آیا امکان ساخت ربات تلگرام بدون هاست و دامنه وجود دارد؟

بله. برای ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و دامنه پیشنهاد می کنیم از ربات ساز آنلاین سون بات استفاده نمایید. با استفاده از سرویس سون بات شما بدون نیاز به هاست، دامین و SSL می توانید ربات تلگرام خود را به صورت آنلاین بسازید و در همان لحظه از آن استفاده نمایید.

مراحل ساخت ربات تلگرام

اگر قصد دارید خودتان یک ربات تلگرام بسازید، مطلب ساخت ربات تلگرام را حتماً مطالعه نمایید. در این مطلب مراحل ساخت ربات را گام به گام توضیح داده ایم. ایجاد و ساخت ربات، ساده است و همه می توانند این کار را انجام بدهند.

در کل بعد از ساختن ربات، باید برای آن هاست بخرید و راه اندازی آنرا کامل کنید.

مراحل ساختن یک ربات بصورت کلی به این صورت است :

  1. برنامه نویسی سورس ربات تلگرام
  2. تهیه هاست، دامین و گواهینامه امنیتی SSL
  3. راه اندازی ربات تلگرام

هاست شما باید از زبان برنامه نویسی که با آن سورس ربات تلگرام شما نوشته شده است پشتیبانی نماید. محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت ربات تلگرام، عبارتند از :

  • Phyton
  • PHP
  • Javascript

نتیجه گیری

هاست مناسب برای ربات تلگرام با توجه به بازدید ربات و امکانات آن انتخاب می شود. در راهنمای خرید هاست ربات تلگرام، مشخصات و ویژگی های 8 تا از بهترین هاستینگ ها را معرفی کردیم.

One thought to “راهنمای خرید هاست برای ربات تلگرام”

  1. سلام
    وقتتون بخیر
    ممنون میشم لیست قیمتتون رو آپدیت کنین.
    و ضمنان *** رو هم اضافه کنین یکی از بزرگترین ارائه دهنده های هاست ربات تلگرام و میدلاینه. من الان یک سالو نیمه دارم از سرویس هاشون استفاده میکنم واقعا سرعت بالایی داره. انگار سرور خریدی.
    توی نتایج گوگل هم اوله الان که چک کردم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *