Skip to main content

ربات کوییز تلگرام: QuizBot ربات سوال ساز (آزمون ساز تلگرام)

تلگرام بعد از اینکه در 19 May تعداد کاربران آن از 400 میلیون گذر کرد، یکی از ربات های رسمی خود یعنی ربات آزمون ساز QuizBot را معرفی کرد.

یکی از ربات های رسمی تلگرام که می توان با استفاده از آن آزمون های چند گزینه ای ساخت، ربات QuizBot است. درواقع کوییز بات بهترین ربات سوال چهار گزینه ای تلگرام است و رایگان است. از این ربات آزمون ساز تلگرام، انتظار کار دیگری نداشته باشید، فقط آزمون های چند گزینه ای می سازد؛ اما همین کار را به بهترین نحو انجام می دهد. به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی مخصوصاً در بین معلمان و مدرسان پیدا کرده است.

ساخت آزمون با ربات آزمون ساز QuizBot
ساخت آزمون با ربات آزمون ساز QuizBot

پیشنهاد می کنیم اگر با ربات تلگرام آشنائی ندارید، مقاله ربات تلگرام چیست را مطالعه کنید.

البته استفاده ساده و آسان و همچین امکان گذاشتن زمان برای پاسخ گویی به هر سوال و یا آزمون آن را به یک ربات ساده اما پر طرفدار تبدیل کرده است.

نحوه ساخت آزمون با ربات آزمون ساز تلگرام

از قسمت سرچ تلگرام ربات QuizBot را سرچ کنید و سپس آن را انتخاب کنید.

روی دکمه Start بزنید.

اگر برای بار اول است که وارد ربات می شوید حال ربات از شما میخواهد زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حال نوبت به ایجاد اولین آزمون شما در ربات است. هر آزمونی می تواند شامل یک یا چند سوال چند گزینه ای باشد. بار ارسال دستور /newquiz اولین مرحله برای ساخت یک آزمون جدید ایجاد می شود.

1 – ابتدا عنوان آزمون از شما پرسیده می شود. برای مثال آزمون آیین نامه رانندگی را وارد میکنیم.

2 – حال توضیحاتی راجب آزمون وارد میکنیم. مثلا برگزاری آزمون آیین نامه آموزشگاه قانون.

3 – حال نوبت به ایجاد اولین سوال رسیده است. اگر میخواهید برای سوال خود عکس، ویدیو، فایل یا هر کدام از موارد مولتی مدیا را ایجاد کنید ارسال کنید در غیر این صورت روی دکمه ایجاد سوال بزنید.

نحوه ساخت کوییز (آزمون) با ربات Quizbot
نحوه ساخت کوییز (آزمون) با ربات Quizbot

4 – مطابق عکس میتوانید متن سوال، گزینه های مورد نظر و توضیحات بیشتری برای هر سوال بنویسید. ضمنا تیک پاسخ صحیح را هم بزنید مانند گزینه 2 در تصویر که به عنوان پاسخ صحیح انتخاب شده است.

اگر کاربرانی که به سوال پاسخ داده اند ناشناس بمانند گزینه Anonymous Voting را تیک بزنید. اما اگر میخواهید همه اعضا قادر باشند ببینن چه کاربرایی به این سوال پاسخ داده اند تیک گزینه را بردارید. البته تنها مواری که برای هر سوال قابل نمایش است لیست اعضای شرکت کرده و درصد و تعداد پاسخ های دریافتی برای هر گزینه می باشد و امکان مشاهده این که کدام کاربر کدام پاسخ را ارسال کرده برای عموم در هر صوت قابل مشاهده نیست.

پیش نمایش سوالات ساخته شده با کوییز بات
پیش نمایش سوالات ساخته شده با کوییز بات

5 – به همین شیوه مجددا میتوانید روی دکمه ایجاد سوال بزنیند و تعداد سوال های بیشتری برای آزمون ثبت کنید. اگر نیاز به سوال چهار گزینه ای دارید، به سادگی گزینه چهارم را نیز ثبت کنید.

6 – بعد از اتمام ورود سوالات مورد نظر دستور done/ را ارسال کنید تا مرحله دریافت سوالات به اتمام برسد.

7 – در این مرحله ربات از شما میخواهد برای پاسخ به سوال‌ها محدودیت زمانی تنظیم ایجاد کنید. دقت کنید این تایم پاسخ دهی به هر سوال است و کاربر پس از اتمام تایم نمی تواند به آن سوال پاسخ دهد. اگر پاسخ به سوالات نیاز به زمان طولانی ندارد می توانید 30 ثانیه را انتخاب کنید.

8 – حال باید ترتیب سوال ها و پاسخ ها را انتخاب کنیم. ما گزینه همه چیز تصادفی باشد را انتخاب میکنیم تا ترتیب سوالات و پاسخ ها برای هر عضو متفاوت باشد و امکان تقلب در آزمون کمی سخت شود!

اشتراک گذاری آزمون ساخته شده با quizbot
اشتراک گذاری آزمون ساخته شده با quizbot

9 – تبریک! آزمون شما توسط ربات سوال و جواب تلگرام ساخته شد و در یک پیام گزینه های شروع و اشتراک گزاری آزمون نمایش داده می شود. شما با ارسال این پیام در گروه ها، کانال ها و یا چت با سایر افراد آنها را دعوت به شرکت در این آزمون خواهید کرد.

فیلم آموزش ساخت آزمون آنلاین با ربات کوییز تلگرام

برای ساختن یک آزمون آنلاین در تلگرام کافیه که طبق ویدئو زیر پیش برید و به سادگی یک آزمون (یا همون امتحان) بسازید.

آموزش کار با QuizBot

البته فراموش نکنید ساخت ربات آزمون در تلگرام فقط محدود به استفاده از QuizBot نیست و شما هم امکان ساخت چنین رباتی بسیار پیشرفته تر برای خود را دارید. برای این کار می توانید از خدمات سون بات استفاده کنید.

ساخت ربات تلگرام آزمون پیشرفته

ربات QuizBot یکی از ساده ترین و پر طرفدار ترین ربات های رسمی تلگرام و یک ربات سوال ساز تلگرام هست. اما امکانات یک ربات تلگرامی در همین ویژگی ها خلاصه نمی شود و شما می توانید ربات هایی بسیار پیشرفته تر و با امکانات بیشتر و متناسب با نیاز های خود داشته باشید.

در ادامه به برخی از قابلیت هایی که برای یک ربات تلگرام آزمون می توان قرار داد به صورت خلاصه پرداخته شده است.

برخی از قابلیت های ربات های پیشرفته برای آزمون عبارتند از :

  • سوال های چند گزینه ای
  • سوال های متنی
  • سوال های درجه بندی
  • سوال های طیفی
  • سوال های گروهی
  • افزودن ویدئو، تصویر به سوال‌ها
  • پایپینگ پاسخ (استفاده از پاسخ یک سوال در متن سوال دیگر)
  • خروجی اکسل و CSV از پاسخ‌ها
  • محدودیت زمانی برای آزمون
  • محدودیت زمانی برای هر سوال
  • امکان شرکت در آزمون با پرداخت هزینه
  • نمایش نتایج آزمون در قالب تعداد سوال صحیح، غلط، نزده، نمره آزمون و درصد آزمون
  • حالت مسابقه برای زمانیکه فقط یک پاسخ صحیح وجود دارد و باقی گزینه ها غلط هستند.

پنل مدیریت تحت وب

اکثر ربات هایی که توسط سون بات طراحی می شوند دارای پنل مدیریت آنلاین و تحت وب می باشند؛ تا کار مدیریت را برای شما ساده تر و همینطور امکانات بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد.

  • نمودارهای گرافیکی و آمار توصیفی
  • گرفتن خروجی اکسل، PDF از پرسشنامه ها
  • گرفتن خروجی اکسل، PDF از پاسخ نامه ها
  • گرفتن خروجی اکسل، PDF از نتایج آزمون ها
  • تنظیم زبان آزمون و نظر سنجی ها

ربات تلگرام آزمون آنلاین یا نظرسنجی مناسب چه کار هایی می باشد

هر نوع آزمون (امتحان) که قصد اجرا به صورت مجازی و اینترنتی را داشته باشد، می توان با ربات های تلگرامی پیاده سازی کرد.

برای نمونه آموزشگاه های زبان، آموزشگاه های کنکور، کلاس های آموزشی آنلاین که قصد گرفتن آزمون از دانشجویان خود را دارند، گروه های آموزشی، کلاس های دانشجویی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای و آزمون های استخدامی جهت برگزاری از راه دور و بسیاری از موارد که به سادگی توسط یک ربات تلگرام پیشرفته قابل اجرا هستند.

همچنین با توجه به قدرتمند بودن ظرفیت تلگرام هیچ گونه محدودیتی از نظر تعداد شرک کنندگان در آزمون وجود ندارد و آزمون خود را با بهترین کیفیت می توانید برگزار کنید.

ما در یک مقاله جداگانه ساخت یک ربات تلگرام را آموزش دادیم و شما با این آموزش می توانید یک ربات ساده برای خودتان بسازید. البته دقت کنید که با این روش می توانید یک ربات ساده بسازید. اگر قصد ساختن یک ربات پیشرفته را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از رباتسازهای تلگرام مثل سون بات استفاده کنید.

هزینه طراحی ربات تلگرام چقدر است

فاکتور های زیادی در هزینه و زمان نهایی طراحی و توسعه ربات تلگرامی وجود دارد. جهت استعلام دقیق قیمت و هزینه ربات مورد نظر خود و همچنین مشاوره تلفنی رایگان کافیست با سون بات تماس بگیرید.

بهترین ربات های تلگرام

ما در یک مطلب جداگانه تعداد 25 تا از بهترین ربات های تلگرام را بررسی کرده ایم که کوییز بات هم یکی از بهترین ربات های معرفی شده است. پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.

2 thoughts to “ربات کوییز تلگرام: QuizBot ربات سوال ساز (آزمون ساز تلگرام)”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *