Skip to main content

دریافت توکن ربات تلگرام از بات فادر + معنی توکن ربات چیست

در این مقاله قرار است اول بدانیم که توکن ربات تلگرام چیست؟ سپس نحوه دریافت توکن ربات تلگرام از بات فادر که ربات پدر هم گفته می شود، آموزش داده می شود. در نهایت جواب سوال که توکن ربات را کجا وارد کنیم را بررسی خواهیم کرد.

توکن ربات تلگرام چیست؟

برای اینکه یک ربات تلگرامی برای خودتان بسازید، نیاز به توکن یا Token دارید. درواقع شما بعد از اینکه از طریق ربات Botfather یک اکانت ساختید و رمز ربات یا همان توکن ربات را دریافت کردید، می توانید اقدام به ورود با توکن ربات در تلگرام اصلی و سپس ساخت ربات تلگرام کنید.

ما در مقاله ساخت ربات، بطور کامل مراحل ایجاد و ساخت ربات و گرفتن توکن را شرح داده ایم. در این مقاله فقط مرحله گرفتن توکن را توضیح می دهیم. اگر قصد دارید نحوه گرفتن توکن و سپس ساختن ربات را بدانید، به مقاله آموزش ساخت ربات تلگرام مراجعه کنید.

درواقع توکن، یک رمز عبور است؛ این رمز را برای خود مخفی نگه دارید تا هیچ کس نتواند ربات شما را کنترل کند.

توکن می تواند چیزی شبیه به این باشد :
123456:ABC-DEF1234ghIkl-zyx57W2v1u123ew11

توکن ربات را کپی کنید
توکن ربات تلگرام

Botfather (بات فادر)

یک ربات تلگرام است که بر همه ربات ها حکومت می کند و از آن برای ایجاد حساب های جدید ربات و مدیریت ربات های موجود خود استفاده کنید.

ربات ها حساب های تلگرام ساده هستند که توسط نرم افزار کار می کنند، نه افراد؛ و اغلب ویژگی های هوش مصنوعی دارند. آنها می توانند هر کاری انجام دهند؛ آموزش، بازی، جستجو، یادآوری، ادغام با سایر خدمات یا حتی انتقال دستورات به اینترنت اشیا.

برای دسترسی به بات فادر کافی است تا @botfarther را در تلگرام جستجو کنید، آنرا انتخاب کرده و سپس start کنید.

نحوه دریافت توکن ربات تلگرام

برای دریافت توکن (Token) کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید و به سادگی از بات فادر، توکن دریافت کنید.

1- وارد ربات Botfather@ شوید.

اولین مرحله از دریافت توکن، این است که وارد ربات پدر یعنی بات فادر شوید. برای این کار کافی است در تلگرام @Botfather را جستجو کرده و آنرا انتخاب کنید.

botfather را جستجو کنید
botfather را جستجو کنید

2- روی دکمه شروع (Start) بزنید.

بعد از اینکه وارد بات فادر شدید، دکمه start را بزنید تا شروع به کار کند.

3- دستور newbot/ را بزنید.

برای ساخت ربات، گزینه /newbot را بزنید.

گزینه ساختن ربات جدید را بزنید
ساختن ربات جدید

4-  یک نام (name) برای ربات انتخاب کنید.

یک نام برای ربات خود انتخاب کنید. این نام می تواند فارسی یا انگلیسی باشد. در این تصویر، لیستی از دستورات ربات بات فادر را می بینید. اگر مایل هستید لیست دستورات ربات تلگرام بات فادر را بطور کامل ببینید، به مقاله دیگری که بطور کامل به این موضوع اختصاص دادیم بروید.

انتخاب نام برای ربات
انتخاب نام برای ربات

5-  یک یوزرنیم (Username) برای ربات انتخاب کنید.

بات فادر از شما می خواهد یک شناسه (Username) برای ربات تان وارد کنید؛ تا کاربران بتوانند با جستجوی آن شناسه یا یوزرنیم ، به ربات شما دسترسی داشته باشند.

دقت کنید که انتهای شناسه حتماً باید به bot ختم شود و فقط حروف و اعداد انگلیسی و کاراکتر “_” یا همان آندرلاین مجاز می باشد. مثل tetrisBot یا tetris_bot

6- توکن (Token) را دریافت کنید.

بعد از وارد کردن شناسه یا Username، توکن را دریافت کنید. همانطور که گفتیم توکن یک رمز است و مخصوص ربات شماست.

توکن ربات را کپی کنید
توکن ربات را کپی کنید

7- برای ساخت ربات پیشرفته، از پنل سون بات استفاده کنید.

در آخرین مرحله از ساخت ربات به صفحه ساخت ربات تلگرام رفته و یا با استفاده از پنل سون بات، یک ربات پیشرفته بسازید. برای این کار هم کافی است وارد صفحه عضویت سون بات شوید. با استفاده از پنل رایگان سون بات، می توانید توکن خود را وارد کرده و سپس یک ربات پیشرفته و عالی برای خودتان بسازید.

ثبت token ربات در 7bot
ثبت token ربات در 7bot

توکن ربات را کجا وارد کنیم؟

بعد از اینکه توکن را از بات فادر دریافت کردید، با آن توکن می توانید ربات تان را بسازید. ربات تا اینجا ساخته شده است اما هیچ کاری انجام نمی دهد و دکمه های ربات هیچ فعالیتی انجام نمی دهند.

ما پیشنهاد می کنیم که با عضویت در سون بات که در بالا گفتیم، ربات تان را پیشرفته کنید؛ یعنی برای آن دکمه بگذارید، متن دکمه ها را مشخص کنید، اینکه با زدن دکمه چه اتفاقی بیفتد را تعیین کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *